Hur det blev Desoto!

historian är så här att vi var och tittade på 4-5 stycken hästar förra sommare, den tredje som vi kollade på va en travare som hette wille wellpapp (eller något sånt), jag ville ha han men han var dock lite pigg menmen sen hittade jag en häst i varberg så vi åkte och kollade på honom ha va hoppad någon clear round bara men ändå han var dock lite seg heheh men a sen när vi skulle köra hem så sa jag till mamma att jag vill ha wille wellpapp så mamma ringde och frågade om han va kvar och han var då såld , men då ville jag har den vi va och kollade på i varberg han hetter little red rocker, så efter några dagar så ringde mamma till dem och sa att vi var intresserade att köpa honom men då var han utlånad så han blev det inte helle,
så vi letade vidare och då hittade jag en bild på Desoto på hastnet när han löshoppades så vi åkte oh provred honom två gånger sen den 2 augusti 2010 åkte vi till en gård där han föddes eller vad man ska säga så om han hade gått igenom vetrinär-besiktingen så blev han min och han var helt frisk så han hängde med oss hem som tur väl va!

lite fakta om honom!

Namn:Desoto
Född:13 maj 2005
e' Gullabos Herkules
u'Davona (dock är hon död nu)


Gullabos Herkules!

Det va väl allt! :d ha det ! /Sofi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0